7 листопада студенти груп 21 ХК та 22 ПК взяли участь у тренінгу “Медійно-інформаційна грамотність”, проведеному завідувачем бібліотеки Руденко Ю.М.
Бібліотеки – важливі суб’єкти медійно-інформаційної освіти, формальної та неформальної. Вони – агенти змін у розбудові медійно та інформаційно грамотного суспільства. Медійно-інформаційна грамотність, за концепцією ЮНЕСКО, об’єднує три взаємопов’язані комплекси компетенцій – інформаційну грамотність, медіаграмотність і технологічну/цифрову грамотність. Інформаційна грамотність – вміння знаходити, аналізувати, використовувати інформацію. Медіаграмотність – вміння отримувати доступ до медіа, аналізувати контент, оцінювати медіаповідомлення, а також створювати контент для самовираження та спілкування.
Технологічна або цифрова грамотність передбачає вміння користуватись сучасними інформаційними технологіями та програмним забезпеченням з урахуванням усіх можливостей, що надає інформаційний прогрес.
До медіа-джерел насамперед належать книжки, періодична преса, радіо, телебачення, інтернет-медіа, кінематограф. Сьогодні медіа – це також мобільні телефони, інтернет, айподи або МР3-плеєри, відео та комп’ютерні ігри, інші музичні записи (наприклад, CD або просто записи), біл-борди та інші типи реклами (зокрема слова або картинки на одязі, інформація в магазинах або на стадіонах, упакуванні їжі), а також постери та флаєри.
Під час тренінгу студенти ознайомилися із поняттям медійно-інформаційної грамотності, навчилися розпізнавати фейкові новини, перевіряти достовірність джерел, провели інтелектуальну гру “25 запитань” від інформаційно-ресурсного центру “Меdia IQ”, створили власну рекламу. Найбільше студентам сподобалась інтелектуальна навчальна онлайн-гра “Медіазнайко” від Центру медіаініціатив у Вірменії в партнерстві з Інтерньюзом (США). Це перша навчальна гра з медіаосвіти в Україні, її мета – допомогти якомога більше дізнатися про інформаційне та медійне поле. Суть гри полягає у тому, що потрібно пройти дев’ять рівнів, дати відповідь на запитання, стати журналістом, створити телепрограму, сайт і газету, дізнаючись при цьому, як працюють медіа і як вони впливають на споживача інформації.