ТРЕНІНГ “МЕДІЙНО-ІНФОРМАЦІЙНА ГРАМОТНІСТЬ”

0 02 05 2ea9be6c73cbb2da238d4f119be93a641b80263ff2223b749bc154cacbe7da77 9ca957587 листопада студенти груп 21 ХК та 22 ПК взяли участь у тренінгу “Медійно-інформаційна грамотність”, проведеному завідувачем бібліотеки Руденко Ю.М.

Бібліотеки – важливі суб’єкти медійно-інформаційної освіти, формальної та неформальної. Вони – агенти змін у розбудові медійно та інформаційно грамотного суспільства. Медійно-інформаційна грамотність, за концепцією ЮНЕСКО, об’єднує три взаємопов’язані комплекси компетенцій – інформаційну грамотність, медіаграмотність і технологічну/цифрову грамотність. Інформаційна грамотність – вміння знаходити, аналізувати, використовувати інформацію. Медіаграмотність – вміння отримувати доступ до медіа, аналізувати контент, оцінювати медіаповідомлення, а також створювати контент для самовираження та спілкування.

Технологічна або цифрова грамотність передбачає вміння користуватись сучасними інформаційними технологіями та програмним забезпеченням з урахуванням усіх можливостей, що надає інформаційний прогрес.

До медіа-джерел насамперед належать книжки, періодична преса, радіо, телебачення, інтернет-медіа, кінематограф. Сьогодні медіа – це також мобільні телефони, інтернет, айподи або МР3-плеєри, відео та комп’ютерні ігри, інші музичні записи (наприклад, CD або просто записи), біл-борди та інші типи реклами (зокрема слова або картинки на одязі, інформація в магазинах або на стадіонах, упакуванні їжі), а також постери та флаєри.

Під час тренінгу студенти ознайомилися із поняттям медійно-інформаційної грамотності, навчилися розпізнавати фейкові новини, перевіряти достовірність джерел, провели інтелектуальну гру “25 запитань” від інформаційно-ресурсного центру “Меdia IQ”, створили власну рекламу. Найбільше студентам сподобалась інтелектуальна навчальна онлайн-гра “Медіазнайко” від Центру медіаініціатив у Вірменії в партнерстві з Інтерньюзом (США). Це перша навчальна гра з медіаосвіти в Україні, її мета – допомогти якомога більше дізнатися про інформаційне та медійне поле. Суть гри полягає у тому, що потрібно пройти дев’ять рівнів, дати відповідь на запитання, стати журналістом, створити телепрограму, сайт і газету, дізнаючись при цьому, як працюють медіа і як вони впливають на споживача інформації.

 

0 02 05 3c7b303c56afc4782b59f961f9a2150a7b0478cf061224cd897e68666fdf5049 e98329b8

 

0 02 05 c0aeaddb747853ce20331b488f06fbb5668faed02a75e2922d5cb61d5ca93932 47ac2325

 

0 02 05 fd294a6b9ac286c2e1fc324e8a54a869c7fefc76c24ce10eabe6bed367ab4432 e2d097e4